Recensie – Eatrenalin in Europa-Park

Recensie – Eatrenalin in Europa-Park

De trouwe lezers van Brakesection Magazine zullen ondertussen reeds opgemerkt hebben dat ondergetekende graag al eens een upscale of speciaal restaurant bezoekt. Zo hebben we onder andere reeds California Grill in Disneyland Paris (Jaargang 2 nummer 2) en Ammolite in Europa-Park bezocht (Jaargang 7 nummer 1). Toen Europa-Park enige tijd geleden bekendmaakte dat er een totaal nieuwe eetervaring zou komen, waren we er dan ook als de kippen bij om te reserveren. We hadden in januari uiteindelijk nog een tripje naar Europa-Park in het vooruitzicht.

Eatrenalin is gelegen naast hotel Krønasår, op enkele tientallen meters van de hotelingang. Zodra je het zwarte gebouw zonder enig raam ziet, valt direct het grote verlichte IOI-logo van Eatrenalin op. De eigenlijke toegang tot het gebouw bevindt zich aan de voorkant, onder de sierlijk bewegende gevelverlichting met bijhorend logo boven de deur. Men vraagt steeds het geboekte tijdslot te respecteren. Ben je te vroeg, vraagt men je buiten te wachten tot je tijdslot bijna ingaat. Bij het binnenkomen word je door een hostess verwelkomd aan de check-in. Je jas wordt aangenomen en er volgt een korte uitleg over de werking van het restaurant. Daarnaast krijg je de kleur van je zitplaats toegewezen: in ons geval was dit lila. Per tijdslot zijn er maximaal 16 personen toegelaten.

Room 1: Lounge

Vanaf de check-in stuurt de hostess je door naar de gezellige moderne lounge waar je je eerste drankje ontvangt, bij ons een champagne Laurent Perrier Cuvée Rosé. Ook krijg je hier reeds de eerste hapjes, zoals een takje van aardpeer met zwarte truffel (aards), een licht pikant soepje van rode linzen, gember, tandoori (hartig/pikant) en ook nog een knapperig koekje met kaviaar (zoet/zout). Ondertussen wordt ook je glas champagne nog even aangevuld. Na een klein halfuurtje verandert de verlichting van de lounge naar de kleur lila, het teken dat we opgehaald worden voor het diner.

Room 2: Waterfall

In deze kamer staat je plaatsnummer op de grond geprojecteerd en vraagt men jou plaats te nemen op het nummer. In het midden van de spierwitte kamer ligt een groot wit zijden doek, met kabels vastgemaakt aan het plafond. Hier word je er ook op gewezen waar je wel en waar niet mag fotograferen of filmen. En dan is er het moment suprême: de onthulling van de floating chairs. De muziek zwelt aan, de lichten beginnen te knipperen en het grote zijden doek wordt omhooggetild. Voor jou staat een voertuig  – de zogenaamde ‘floating chair’ – met een comfortabele lederen zetel en twee tafeltjes. In het kleinste tafeltje zit een verzonken gekoelde drinkfles met water. Zodra iedereen heeft plaatsgenomen, zweven de zetels uit elkaar en volgt er alweer eten, een bubbel van szechuanpeper-bloesem en tijgermelk, opgediend op een stijlvolle witte kegel. Bij szechuanpeper zou je denken aan een zeer scherpe smaak. Die is er ook maar wordt direct geblust door de zachtheid van de tijgermelk. Van hieruit zweef je naar de volgende kamer…

Lees het volledige artikel in Brakesection Magazine #1 2023. Klik hier om dit nummer te bestellen.