Alles over Ferrari Land in PortAventura World

Alles over Ferrari Land in PortAventura World

Het merk Ferrari had natuurlijk al eerder haar strepen verdient. In 2010 opende het een eerste themapark in de Verenigde Arabische Emiraten, Ferrari World. Dit park was wel op zichzelf staand, en had dus geen bekendere buur om op mee te liften. Geen enkel probleem, in tegendeel: Ferrari World is nog steeds het bekendste park van heel het Midden-Oosten! In Spanje lagen de kaarten wat anders. Het park is een onderdeel van een resort, en opvallend kleiner dan het hoofdpark PortAventura.

De eerste steen werd gelegd in 2015. Sinds de info die de fans toen kregen is er het een en ander veranderd. Het grootste verschil moeten de droptorens zijn: in de eerste vrijgegeven concept-arts zaten deze nog in de supportconstructie van Red Force verwerkt. Red Force is de publiekstrekker van het park, een Intamin launched coaster met een hoogte van 118 meter. De vrije valtorens werden uiteindelijk twee op zich staande torens. Deze beslissing is er mogelijks gekomen nadat de vergelijkbare Zumanjaro: Drop of Doom in Six Flags Great Adventure (gebouwd op de supports van Kingda Ka) zoveel downtime kende dat de twee attracties niet gelijktijdig kunnen draaien.

In het totaal is er een kostenplaatje van meer dan honderd miljoen euro met het project gemoeid, en alsof dat niet genoeg is, belooft het park meer in de toekomst. Zo zou er in een volgende fase een gigantisch 5-sterrenhotel moeten openen op de grond van het resort, in het thema van – jawel – Ferrari.

Als het tweede pretpark in het PortAventura World-resort heeft Ferrari Land best grote schoenen te vullen. PortAventura staat geheel terecht bekend als één van de mooiste pretparken van de wereld en ook als thuisbasis van enkele van de beste attracties van Europa. Van het prestigieuze project dat Ferrari Land is, verwachten we dan ook een gelijkaardig niveau, zowel op het gebied van sfeerschepping, als op het gebied van attracties.

Het park betreden…

…gebeurt in alle stijl…

Lees het volledige artikel in Brakesection Magazine #2 2017. Klik hier om dit nummer te bestellen.