Op de werkvloer: Jeroen Renmans, digital expert bij Walibi Belgium

Op de werkvloer: Jeroen Renmans, digital expert bij Walibi Belgium

Jeroen Renmans, digital expert bij Walibi Belgium, maakte het allemaal mee. Terwijl we door de ramen gaspijpen en strobalen aangevoerd zagen worden voor Halloween, hadden we een geanimeerd gesprek over wat ooit begon als webmaster en uitgroeide tot een job waarvoor heel wat digitale expertise nodig is.

Wat moet iemand die digital expert wil worden studeren?

Ik ben gaan studeren in Kortrijk aan de Hogeschool West-Vlaanderen (nu bekend als Howest) en daar heb ik de opleiding multimedia- en communicatietechnologie gevolgd. Toen ik aan die richting begon bestond die in Kortrijk en was die net opgestart in Antwerpen, maar de Howest was op dat vlak een stuk gerenommeerder.

Met het idee om daarmee in een pretpark aan de slag te gaan?

Dat hoefde voor mij niet specifiek. Nu, voor een pretparkfan als mezelf was dat natuurlijk altijd een beetje een droom geweest, maar je moet ook realistisch blijven. Als je kijkt naar de pretparksector op zich, dan is die al vrij klein. Als je je dan nog gaat toespitsen op web-ontwikkeling, dan zijn de plaatsen heel erg beperkt. Ik heb altijd goed beseft dat die kans heel klein zou zijn, maar ik had me wel voorgenomen om die kans meteen te grijpen als ik ze zou krijgen.

Hoe ben je dan ooit bij Walibi terecht gekomen na je studies?

Eigenlijk is de kiem daarvoor al gelegd nog voor ik studeerde…

Lees het volledige artikel in Brakesection Magazine #4 2016. Klik hier om dit nummer te bestellen.