I Corsari
Een van de meest populaire historische attracties van Gardaland is ‘I Corsari’. De darkride begeleidt bezoekers naar de fantastische wereld van piraten die in de zeventiende en achttiende eeuw het Caribisch gebied veroverden.
Het parcours ligt helemaal onder de grond, terwijl er aan de oppervlakte een indrukwekkend, op ware schaal nagebouwd, Spaans galjoen ligt. Het schip werd op ware schaal nagebouwd en kondigt de fascinerende reis met piraten en zeerovers aan. Aan boord van twee boten ondernemen de bezoekers een reis langs plaatsen waar de gevreesde piraten leefden: nadat ze op een tropisch eiland belandden en vluchtten voor een piratenaanval, vinden de bezoekers hun toevlucht in een grot. Verder moeten ze de overblijfselen van een gezonken galjoen, het vervloekte spookschip van piraat Jason Montague, terugvinden. Het schip duikt op uit de golven en valt een Spaanse vesting aan. Tijdens het grote gevecht leiden de bezoekers een schipbreuk en zinken de vlotten naar de bodem van de zee. Via een onderwater-scene komen de bezoekers uiteindelijk aan het einde van de rit.
Magic House
Midden in het kindergebied van Gardaland staat een enorme boom. Deze is 25 meter hoog, 25 meter breed en weegt 300 ton. Hier woont de mascotte van het park: Prezzemolo. Tijdens het spelen rondom de boom ontdekt Prezzemolo een geheime ruimte waar een oude, mysterieuze tovenaar woont die maar al te graag zijn krachten laat zien. In zijn Magic House is dan ook alles al betoverd. Voorwerpen komen tot leven en de gehele woonkamer lijkt zelfs ondersteboven te draaien. Magie is hier allesoverheersend en niets is wat het lijkt. Prezzemolo neemt geregeld zijn vriendjes, de parkbezoekers, mee naar het huis van de tovenaar zodat iedereen met eigen ogen de macht van de tovenaar kan zien.
Ramses: Il Risveglio
In 2009 is de oude darkride omgebouwd naar een interactieve darkride.
De attractie bevindt zich in de tempel van Abu Simbel, die op een vreemde manier veranderd is. De tour begint in de Welcome Room waarin een toeristengids de bezoekers het parcours uitlegt dat hen te wachten staat in het graf van Ramses. Ze ontdekken een onbekende energie in het gebouw die de krachten van het kwaad weer tot leven brengt. Met speciale laserwapens die in het voertuig zijn ingebouwd, worden de krachten van het kwaad verslagen. Dan volgt de Kamer van het leger van Qadesh, die via Ramses het Universum wil veroveren. De bezoeker komt langs een cobra die door de vreemde macht is uitgegroeid tot buitengewone proporties. De Kamer van de Mechanische kevers stelt de bekwaamheid van de dappere avonturiers op de proef. Aan het einde van het avontuur ontmoeten de bezoekers Ramses persoonlijk, die onder de laatste schoten wegduikt. Met Ramses op de vlucht heeft ook de buitenaardse Qadesh geen grip meer op de aarde en zijn we – voorlopig – veilig.