Laat ons in contact blijven!

Brakesection Magazine

Een dag op Euro Attractions Show

#4 (Oktober 2018)

Een dag op Euro Attractions Show

Foto: IAAPA

Een dag op Euro Attractions Show

Eind september vond de grootste Europese bijeenkomst plaats voor leisure-, entertainment- en attractie-professionals, namelijk Euro Attractions Show, oftewel EAS. Het was een overweldigend succes en ook dit jaar sneuvelde het bezoekersrecord met gemak: meer dan 15.000 kijklustigen kwamen langs in de RAI in Amsterdam. Naast het groot aantal professionals dat er rondliep, vond je er ook het nodige aantal fans terug, maar is het nu echt hét evenement van het jaar dat je als doorwinterde pretparkfan niet mag missen? We brachten zelf eens een bezoekje aan de beurs en brengen verslag uit. 

Nadat we onze persoonlijke badges hebben opgehaald bij de enorme aanmeldingsbalie met tientallen computers, halen we nog snel een schoudertas op om al het promomateriaal dat er op de beurs te verkrijgen is in op te bergen. Er stonden dit jaar maar liefst 570 bedrijven, verdeeld over vijf hallen met een totale beursvloer van 15.000m². Het werd dus al snel duidelijk dat we de volledige dag goed konden gebruiken, zeker als je her en der een praatje wilt slaan of wat attracties wilt uittesten. Want ja, er valt ook wat te ‘doen’ op de beurs! 

De eerste hal die we binnenwandelden was meteen de grootste hal met de grootste spelers van de industrie. Achtbaan constructeurs als Vekoma, Intamin, Mack Rides, Gerstlauer en GCI waren aanwezig, maar ook fabrikanten van waterglijbanen zoals ProSlide, Klarer, Polin en Wiegand-Maelzer. Het is toch even wennen om tussen die grote namen te lopen als ‘fan’, zeker wanneer de vloer pas open is en er nog niet veel andere bezoekers rondlopen. In het begin is het dus vooral foldertjes en chique portfolioboekjes verzamelen. Al snel blijkt echter dat, wanneer je aan een stand staat en interesse vertoont, de bedrijven vaak zelf naar je toekomen om een praatje te slaan. Natuurlijk komen ze al snel te weten dat ze niets aan je gaan kunnen verkopen, maar daarom zijn ze niet minder geïnteresseerd. Ze vinden het namelijk leuk om te horen wat de fancommunity vindt van hun bedrijf en producten…  

Lees het volledige artikel in Brakesection Magazine Oktober 2018Klik hier om dit nummer te bestellen.

Meer artikels uit #4 (Oktober 2018)

Winkelwagen

Populair:

Met heel veel dank aan onze sponsors:

To Top