Plattegronden tekenen bij Parkmap3D

Plattegronden tekenen bij Parkmap3D

Dag Olivier! Vertel eens, hoe is het allemaal begonnen? 

In 2005 ben ik begonnen als zelfstandige 3D-illustrator en -animator, gespecialiseerd in het creëren van cartoonkarakters voor onder andere reclame en jeugdpublicaties. Op een dag in 2008 kreeg ik plots de vraag van een klant om het parkplan van Parc Astérix te herontwerpen. Zij hadden namelijk gezien dat ik eerder al de plattegrond van het Peugeot-museum in Frankrijk had gemaakt en kwamen zo bij mij terecht. Zo is mijn eerste pretparkplan tot stand gekomen en ben ik mij beginnen verdiepen in deze bedrijfsactiviteit. Parkmap3D was geboren! 

Je krijgt de aanvraag binnen, maar hoe begin je dan aan de ontwikkeling van het parkplan? 

De eerste stap is ter plekke gaan en het pretpark bezoeken om zo de sfeer en de ‘feeling’ van het park te ontdekken. Ik maak er ook verschillende foto’s zodat ik weet hoe de attracties, thematisering en landschappen eruitzien. Zo kan ik achteraf in mijn tekenatelier het belangrijkste, meest herkenbare element van de attractie identificeren en vooropplaatsen bij het tekenen ervan op het parkplan. Op die manier raak ik niet verdwaald in onnuttige details en kan ik me concentreren op de kern van de zaak. 

Lees het volledige artikel in Brakesection Magazine #4 2017. Klik hier om dit nummer te bestellen.