Laat ons in contact blijven!

Brakesection Magazine

Onbekend? Onbemind! – Festyland 

#3 (Augustus 2018)

Onbekend? Onbemind! – Festyland 

Foto: Bert van Staeyen

Onbekend? Onbemind! – Festyland 

Normandië is een Franse regio met een rijke geschiedenis. Nergens anders wordt die geschiedenis zo naadloos gecombineerd met plezier en adrenaline als in Festyland, één van de belangrijkste attractieparken uit de streek. Vijf historische periodes komen tot leven in dit park dankzij uitgebreid gethematiseerde attracties, waaronder twee achtbanen, een wildwaterbaan en tal van flatrides.  

Festyland verwelkomde de eerste bezoekers in 1989. Hervé Lebel en Daniel Lair hadden het terrein van een oud autokerkhof nabij de stad Caen gekocht, dat ze wilden gebruiken om er een recreatiebestemming te maken. Het oorspronkelijke aanbod was bescheiden: het park opende met attracties zoals trampolines, schommels en een aantal spelletjes. De opening van de eerste mechanische attractie van het park in 1997, de Soquet-achtbaan Drakkar Express, was een belangrijk keerpunt in zijn geschiedenis. Een achtbaan werd door directeur Lebel gezien als één van de onmisbare attracties voor een geslaagd pretpark. In de komende jaren zou het park nog meer van dergelijke attracties bouwen, waaronder nog een achtbaan en een aantal waterattracties. Bovendien werd ook telkens zo’n 20% van het jaarlijkse budget geïnvesteerd in thematisering, waarbij de grote en kleine aspecten van de Normandische geschiedenis werden uitgebeeld. Dit om de bezoekers iets bij te leren, maar ook om een attractieve waarde te creëren voor de gasten die minder graag instappen in spannende attracties.  

Tegenwoordig kunnen vijf historische thema’s worden onderscheiden in Festyland: de prehistorie, het tijdperk van de Vikingen, de middeleeuwen, de wereld van de piraten en de belle époque. 

Lees het volledige artikel in Brakesection Magazine Augustus 2018Klik hier om dit nummer te bestellen.

Meer artikels uit #3 (Augustus 2018)

Winkelwagen

Populair:

Met heel veel dank aan onze sponsors:

To Top