p1090402-1

En België?

Alle gebieden in Europa-Park zijn gethematiseerd naar de landen van Europa. Alle landen? Neen… En dat weet Europa-Park ook. Zo is er onder andere geen enkel spoor van België terug te vinden in het pretpark. Daarom hielden ze een grote actie en vroegen de Belgen een online enquête in te vullen en te kiezen voor ‘Het Gezicht van België’, het symbool van hun land. Men kon kiezen uit:

  • Manneke Pis
  • Pralines
  • Het Atomium
  • Het frietkraam

Komt België in Europa-Park?

Vele pretpark liefhebbers zagen, niet geheel onterecht, in de actie het teken dat Europa-Park er aan dacht om een nieuw Belgisch themagebied te bouwen. Op de grote bekendmaking van het gewonnen symbool liet Henk Groenen, verantwoordelijke voor de marketing en communicatie naar België en Nederland, weten dat die plannen momenteel niet in de pijplijn zitten en de actie dus vooral een marketingcampagne was. Hoewel jaarlijks veel Belgen op doorreis in de buurt passeren is het park bij hen zo goed als onbekend. Daarom bedacht Henk, in samenwerking met het Antwerpse reclamebureau Via Victor, deze ludieke actie.

De Winnaar?

Op 21 juli , de Belgische feestdag, en 22 juli 2009 werd de Belgische pers uitgenodigd in Europa-Park voor een 2daags verblijf waarbij het gekozen symbool bekend gemaakt werd in de aanwezigheid van enkele bekende Vlamingen. Ook ik was er bij toen Henk Groenen onthulde dat de Belgen massaal gekozen hadden voor… het frietkraam! Om dat alles nog eens extra in de verf te zetten had Henk echte Belgische frietjes laten voorzien en had hij, als Nederlander, de moeite gedaan om echte Belgische mayonaise mee te brengen!

Nogmaals bedankt Henk voor de fantastische 2 dagen!

Foto’s

Tripreport

Meer foto’s van dit bezoekje kan je in dit tripreport bekijken.

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *